onsdag 25 juli 2012

återanvändning..............


Halloj alla fina! ...jisses va varmt vi ha över 27* o inte blåser det ett dugg alls....kan säga så här man ska inte klaga men i dag ha vi varit inomhus mitt på dagen.....i dagens inlägg lite pics på mitt lilla projekt som jag donat med i dag...måste ju ta en brake från vårt stooora projekt o det är jobbigt att skruva råspont i taket....vad är då detta????? jo det va så här..i våras fyndade jag en gammal symaskin som jag tänkte piffa till o ha i vår trädgård....min tanke va att gjuta en betongplatta....inga problem tänkte jag..ha ju gjutit en del förut! Sagt o gjort mätte o fixade med formen...skulle nu till att blanda betongen...tänkte att gör nog lika mycket som till mina fågelbad...men jisses amalia det räckte inte ens till halva formen....vad gör man då om man behöver mer betong????jo man blanda där stod jag i fin linnebyxor o pissetofflor o försökte blanda 25kg bruk i ett spann.....ni som inte blandat förut kan jag bara säga DET ÄR TUNGT!!!! jag höll nog på en halvtimme minst....betongen skvätte på mina byxor o pissetofflor (förlåt uttrycket) det riktigt skvalpade i skorna.....
Ja efter 2 dagars bränning va det då dax att ta ut betongskivan ur formen.....snyggt....men f-n den va för liten..som ni ser på bilden åkte den i backen....






Ok fin o lugn Maja vad gör man då??? jo gnugga sin kreativa sida o gör en skiva av de gamla rivningsvirket från vårt projekt......lite svart färg....ser exakt ut som tjära...så va lyckan gjord...jag va ju bara tvungen att piffa lite i all röra...så här blev det!!!!!!!!!!!!





Hyllan på väggen gjorde oxå av rivningsvirke..visst är det härligt att ta vara på sånt som redan finns????? tog bilderna i kväll så man riktigt ser hur solen börja gå ner....är nöjd med dagens projekt..nu en lång kall dusch sen blir det gos med kudden kram på er////Maja








3 kommentarer:

  1. Vad fint du gjort det! bra att vara kreativ ibland:) kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Så fin hörna du fick till efter lite möda och besvär ;). Klart man ska återanvända gammalt material om möjligheten finns.
    Sov nu så skönt efter dagens fina arbete.
    Kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Åh.. Maja! det där blev verkligen hur fint
    som helst!!!! Verkligen!
    Men du, det vore så klart roligast om ni kom hit...
    Men annars kan jag kolla upp vad det kan kosta och
    skicka... om du vill alltså?
    Tyvärr så har jag ingen sån dörr... och barnsängen
    blev såld! Kollade för säkerhet skull med syrran...
    Kram på dig!
    Sofia

    SvaraRadera