måndag 16 juli 2012

Jag har hittat mitt mecka.........



Halloj alla fina! I dag ha vi varit ute på utflykt...vi tog en tripp till södra Öland...stannade till på varenda skylt som det stod loppis på!!!!!! hrm vem möter jag på 1:a stoppet????? jo kvinnan som ha en loppis några km från där jag bor....hon var ju först så hon hittade alla godbitar...shit tänkte jag..hoppade in i bilen o sa till min käre sambo R KÖR..... vi måste hinna före kvinnan med loppisen innan nästa stopp annars kan jag ju ALDRIG FYNDA!...nästa stopp blev Allbrunna perenner ett underbart ställe för alla trädgårdstokiga ni måste bara dit miljön är bara så.......



Sen bar det i väg till Grönhagen för se jag hade kollat nätet o visste att där fanns en antikaffär o till den måste vi bara....vi parkerade bilen o jag säger bara så här "Halleluja moment"vilken underbar butik....naturiosa klicka in o kolla....







Det fanns alltså hur mycket som helst..den här läckra lampan/lanterna som säkert va 50 cm hög hade gärna fått följa med mig hem......




 Jag hade kunnat stanna kvar hela dagen o bara botanisera bland allt som fanns......hade jag haft stora plånboken med mig hade jag lassat bilen full...men det blev några fynd...(visar senare)
 Här står min fina R som ha tålamod som en ängel...gnäller aldrig utan följer med på mina upptåg....(fast jag ha suttit o frusit arslet av mig på en o annan fotbollsmatch oxå så det är väl kärlek?????)
Här hittade jag en sååå läcker våg...tänkte osökt på fina Malin på "Lantliv i Norregård" om jag inte minns fel samlade Malin på vågar..denna var gigantisk.....Nähä mina fina nu ska jag gå o lägga upp fötterna i soffan o läsa lite tidnigar kram på er

10 kommentarer:

  1. Vad spännande att leta på loppisar. Jag och familjen ska ned till Västervik nästa vecka och jag hoppas på att det ska finnas loppisar där att kika in hos.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha... hoppas du hann före loppistanten! Underbart när man hittar en sådan skattkammare till loppis! kram på dig!

    SvaraRadera
  3. ha,ha...roligt skrivit...och ser fram emot att se fynden !

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Vill bara titta in och säga hej och må så gott. Jag har inte hunnit med att titta in till dig på ett tag. Jag har ju semester och är inne på min andra vecka och det är så mycket som skall hinnas med under dessa lediga veckor så bloggen har fått stå tillbaka.
    Önskar dig en riktig skön fortsättning på sommaren!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  5. Haha...vad vore min semester utan dina härliga inlägg?:-) jag skrattar och ser dig nästintill springa istället för att hoppa in i bilen! Haha..
    Härligt med alla loppisar!! Vi åker snart på semester ner mot gnällbältet(örebro). Där finns massor av loppis och kuriosa. I löv!! Å härligt när man har väldresserade karlar.
    Payback time:-). Är det bra med lilla bus söt??
    Kramar Hilla

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Nu har jag läst ikapp hos Dig:)
    Många bra tips du ger oss, kanske skulle kolla in dom någon dag!!
    Såg att jag var med där på ett hörn, du är så söt:))

    Nu ska jag se om det finns några svampar...sen blir det lite möbelmålning tror jag!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Ja du, där skulle jag också ha velat
    riva runt!!! Säger som jag sagt tidigare....
    det är tur att vi inte springer runt på samma
    loppisar.... fast du verkar ju ha andra att"slåss"
    med...
    Kram kram
    Sofia

    SvaraRadera
  8. Härligt med loppisrunda =) Jag och mannen hade det i söndags, han har oxå en ängels tålamod =)

    KRAM Karoline

    SvaraRadera
  9. Hihi...jaa...det är kärlek det:))) du verkar ha hunnit med en hel del...kul att se fynden senare:))

    Kram fina och fortsatt härlig vecka:)

    kråke

    SvaraRadera