tisdag 26 februari 2013

det här med fotografering......................

Halloj.....hrm det här med fotografering varför ska det vara såååå svårt o få fina o skarpa bilder?????i bland kan man känna yes där fick jag till det men oftast känner man bara det här kan jag inte visa...och jag bara fota på...en sak som jag ha svårt med är ju att det oftast kommer med något som inte alls skulle vara med på bilden...ex i höstas fotade jag en gammal stol ute som jag fyndat....ok det duger tänker jag tills....min härliga kollega sa -Du Maja härligt att du fotade med en vattenflaska oxå....va??????? joda det fanns en vattenflaska i klykan i trädet jag fotade hihihihi...kanske därför Photoshop finns....men jag har aldrig vågat mig på det programmet....vill att saker ska gå snabbt..därav mina oftast inte så vackra bilder o lite suddiga...köpte ett stativ i somras...hur många gånger har jag använd det??? 3 ggr eller??? jag är för lat för att sätta upp det...men nu få jag skärpa mig...ska läsa på i boken jag fick när jag köpte kameran....och hoppas på lite tips från er....HUr gör ni????
Är det viktigt med "vackra" o proffsiga bilder eller????



i dag en liten bild från vårt matrum.....finn fem fel säger jag......jo rätt, endast en fårskinnsdyna på stolen hahahha...
ljusstakar från Hemtex som jag målat i min favvofärg numera SVART...sen grått porslin från Mateus en bröllopsgåva.....sen min vackra soppterrin som jag fyndat....på en underbart vacker löpare från Who found Otto köpt hos fina Terese med bloggen Lilla Majken.....nu fina ska här lagas lite käk sen blir det lite plock o sagoläsning med vilde W!!!
Kram på er från Maja

12 kommentarer:

  1. Dina bilder är väl jättefina. Jag kan inte heller med kameran. Lite arg på mig själv att jag inte ger det lite tid, läsa instruktionsboken tex. Men men det får duga.....
    Jag tror inte att någon tänker på "felen" på bilderna, dom är ju tagna ur verkligheten.
    Ha en fin kväll
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  2. Ja du, jag känner igen mej så väl här! Alltid är det något som man inte tänker på när man fotar - i alla fall jag! Värsta scenariot är ju när man råkar komma med själv i nån spegel eller liknande!

    Dina bilder är jättefina och skulle du inte påmint om dynan, hade jag inte tänkt på det!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Fina bilder tycker jag, men håller med om att det är tidigt att få till det. Kram Victoria

    SvaraRadera
  4. Du har ju fina bilder, Maja! Dessutom behöver det inte vara perfekt, tycker jag. Härliga bilder från verkligheten..med desto mindre stylat..allra bäst!
    Ha det jättefint!
    Carina

    SvaraRadera
  5. Jag tycker dina bilder är jättefina.
    Det är ju himla svårt att ta fina bilder och jag gör så gott jag kan och det får räcka till bloggen helt enkelt.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  6. Vet du, jag gillar när det inte är helt perfekt.
    Hos mig ser man ofta en skrynklig kudde eller obäddad säng.
    För så är vardagen hos mig=))

    Tycker inte att det är något fel på dina bilder.
    Men det där med stativ är bra när man vill ha skarpa bilder.
    Eller ta stöd mot en bokhög om man inte orkar släpa fram stativet.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Hej finaste Maja !

    Jag gillar dina bilder...jag tycker inte att bilden behöver vara knivskarp, men jag tilltalas av bilder som förmedlar ngn slags känsla...och det tycker jag att dina foton gör !!

    Finaste onsdagen till dej...kraaaam

    SvaraRadera
  8. Åhh vilka härliga inlägg jag missat och nu läst igenom!!! Behåll ljusstaken, sååå fin tycker jag!! Och jag tycker att både din inredningsstil och foton är jättefina. Du har en personlighet i både stil och bilder och det är viktigare än skarpa foton!!! Jag är långt ifrån något fotoproffs men kan rekommendera kamerastativ som jag tycker förbättrar skärpan. Sen kan man ju naturligtvis fixa skärpan ytterligare med fotoredigeringsprogram. Och att det finns med lite andra grejer på bilderna man inte tänkt visa gör bilden mer intressant än om den är superperfekt! Men det är min åsikt:)

    Önskar dig en fin dag!

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  9. Du tar så fina bilder, försök att hittar din egen stil med fotogravering. Det är en känsla och du har det.
    Kram | Marion

    SvaraRadera
  10. Tycker att du tar superfina bilder!!! Här behöver du verkligen inte ändra på något :) HÅller med ovanstående - du har DET!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder,
    superfint!
    Önnskar dej en fin dag
    kramar Kathrine

    SvaraRadera
  12. Hej Maja!
    Dina bilder är så bra så...kör din grej och och strunta i både photoshop och bildredigering! Kanske bra om du ska sälja dina bilder..men annars...bara en massa krångel!
    Jag gillar din blogg och dina bilder PRECIS som de är...bara så att du vet!
    Hoppas vi syns nästa vecka!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera