tisdag 12 februari 2013

en dag kantad av provokationer..........

Hej hopp alla härliga!!!! I dag har varit en såååå tuff dag för oss...Vilde Wille skulle på äggprovokation på barnkliniken i Kalmar på morgonen...det innebär att man ge små mängder av äggpulver o se hur han reagerar på detta...vill nämna att W är äggallergiker....första dosen gick bra det var fullt ös på W han höll full låda på avdelningen....andra dosen hrm.....han började host lite...ojoj tänkte hans mamma M satte du i halsen....det blev värre han började nysa , ögonen rann o munnen började svullna upp....jisses det blev lite akut...läkaren fick komma han hade nässelutslag o va sååå ledsen....jisses både jag o pappa R blev ju skärrade...har det satt sig på andningen???? man såg ju likson bilder framför sig...men personalen på barnkliniken var helt underbara han fick en liten cocktail av olika mediciner...sen var det vänta o vänta....allergichocken la sig.....o efter en timme var vilde W sig själv igen.....
Nu ligger den lille hjälten i våra sängar o sussa så sött...det blir lite extra tittatillpussar....så det blir inga sockerkakor för W den närmaste tiden...jo äggfria förstås....

lite pics från stooora rummet bjuder jag på i dag....byrå köpt på Kvarnen i Lindås...den har visserligen varit med på några inlägg nu men jag gillar den såå mycket...den byter lite skepnad då o då i dag blir det lite vårtema men underbara ranunklar på mitt (givetvis mannens oxå eftersom det är en bröllopsgåva)fat från Mateus!!!!! de loppade ljusstakarna som pryder sin plats...

nu blir det lite kreativ verkstad...ska måla knopphängaren jag köpte av fina Titti med bloggen Hwit blogg hade tänkt måla den vit men den få faktiskt bli svart!!!!!! ångrar jag mig är det ju bara att måla om eller hur?????
Först ska jag in o pussa på världens goaste W!!!!
See you
kram från Maja

13 kommentarer:

  1. Åhh.. stackars lille Wille, förstår att ni blev oroliga. Skönt allt gick bra!
    Din byrå kan du visa hur många gånger som helst, jag tycker den är så fin och du dekorerar den alltid så smakfullt!
    Ha det så gott!
    Kramar Raina

    SvaraRadera
  2. Usch det där känner jag igen,våran minsta dotter var allergisk när hon var liten,och har fått ett pat gånger så.Usch! pussa på den lille från mig med:)
    Fint du gör/har det! ha de gott..kram

    SvaraRadera
  3. OJ OJ vilken otäck upplevelse. Skönt att allt ordnade sig.
    Byrån är hur fin som helst.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  4. Skönt att de kollar upp allergin på riktigt och är man väl på sjukan så har de ju tillgång till alla mediciner som behövs. Visst vill man titta till dom hela tiden efter något sådant!
    Ha en fin dag.
    Kram jennie

    SvaraRadera
  5. Min lille son är också äggallergiker, även fisk och nötter reagerar han på. Han svullnar upp på olika ställen och får kliande nässelutslag på kroppen. Igår kväll började det helt plötsligt klia på honom och då hade han blivit rödflammig i hela ansiktet och det var bara att ta medicin fort! Det jobbiga är att man inte alltid vet varför det händer. Sambon hade ätit två kokta ägg och vi funderade över om han har blivit så känslig att vi inte ens kan ha ägg hemma?!! Jobbigt, men annars tycker jag att det fungerar bra med maten.

    Ha en fortsatt fin onsdag,

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Känner igen det där med både ägg, mjölk, fisk och nötallergier....
    Bra att man kollar upp ordentligt:) Ljuvliga ranunklar:)

    kram på dig!

    kråke

    SvaraRadera
  7. Åhh det lät dramatsikt, tur a<tt ordnade sej till det bästa!
    Mitt barn barn är ocks allergisk emot ägg,
    Inte så skoj,
    Vilka underbara ranukler du fått tag i!
    Härliga bilder!
    Ha det så fint!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  8. Varma kramar till dig min goa bloggvän på Alla Hjärtans Dag!
    Önskar att din dag blir fylld av kärlek, värme och skratt!
    Raina

    SvaraRadera
  9. Så jobbigt för lille killen...

    Ville annars bara säga hej och tacka för hälsningen hos mig :)
    Fin blogg du har! Roligt att ha hittat hit :)

    Må så gott!
    /Pernilla

    SvaraRadera
  10. Så otäckt, förstår att ni blev rädda,
    men bra och veta att han är allergisk.
    Jättefint med ranunklerna en och en.
    Alla hjärtans kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Vackert!!! Men fy vilken dag! Jag känner igen det för vi har samma problem ungefär med Emma som är 3... snart fyra när jag tänker efter, gud vad tiden går! Det gör ju så ont i en när de lider. Och så blir man ju så orolig innan det har vänt! Hoppas att han är ok nu! Härlig alla hjärtans dag! Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Förstår hur jobbigt det var för lille sonen och för er
    Skönt att det gått bra
    Härliga bilder ,väldigt fin byrå ,tål att ses många gånger
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  13. Jobbigt att stå bredvid när barnen inte mår bra...
    Skönt att veta vad det är och att mediciner hjälper iaf!!

    Kram Annika

    SvaraRadera