onsdag 6 februari 2013

känner Ni att våren e på G.......

Halloj....jaha då var det onsdag igen..kika in för att säga hej....ni är helt fantastiska som ger avtryck på min blogg trots att jag är helt usel på att lägga kommentarer just nu....hinner liksom inte sitta vid datorn riktigt som jag skulle vilja...
i lördags var ju mattläggaren här o gav oss en offert för golvläggning i hall o kök...svart vitt rutigt skulle det bli...men nu kanske jag ångrar mig...vi ha troligtvis trägolv under det fuuula klickgolvet...kanske skulle man måla det rutigt vad tycker ni???? usch jag blir så velig ALLTID.....jag är ju en väldigt spontan person..o gör oftast saker utan att riktigt tänka mig för...eller höra med maken förstås..sen är det han som får ro det i hamn....men golvet...där vill jag tänka!!!!!!!!!
KÄnner Ni att våren börjar närmar sig?? I dag har det visserligen snöat på The Island men i landen har vårlökarna börjat komma upp....det ser ut som de står där o fryser det stackarna...men vilken överlevnadsförmåga.....
och i morgon kommer min fina dotter J hem...hon har varit i Göteborg i över en vecka...visst saknar vi henne!!!! Så i morgon efter att ha hämtat henne vid tåget blir det en tur till det stora blå varuhuset över sundet....måste kolla nya skåp till köket.....
så på återseende alla härliga nu ska jag kika in till ER!
Kram från Maja

13 kommentarer:

  1. Känner inte att våren är på väg, här har det verkligen snöat det senaste dygnet. Vad kul att få hem dottern, förstår att du längtar. Snart är det helg igen , så himla skönt. Tiden går sååå fort. Ha en fin kväll och även resten av veckan. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Ja kände våren ända ut i fingerspetsarna när jag hörde takdropp och fågelkvitter i helgen, men just nu snöar det så jag antar att våren tänker ta en liiten paus. Får ju gärna va snö på sportlovet. :)
    Fundera du riktigt ordentligt på trägolvet, finns ju inget som slår det. :)

    Ha en fortsatt fin vecka, Kram Caroline

    SvaraRadera
  3. Hej hej, roligt med nytt golv :) men jag hade nog målat det gamla trägolvet rutigt om det är så att det funkar.. Ibland är man allt velig :) men det brukar bli bra tillslut ;)
    Javisst är det roligt med en ny kamera, har ju bara haft en enkel digitalkamera innan eller har jag fotat med mobilen.. Så stor skillnad är det nu!! Kul att åka till norregård igen :) jag köpte en gammal järnsäng sist jag var där, fullkomligt älskar den! Kram & sköt om dig

    SvaraRadera
  4. Ja det där med golv är inte lätt. Jag har faktiskt sett någonstans några som målat sitt golv i svart och vit rutigt, blev jätte fint.
    Härligt att få hem dottern förstår jag.
    Här har lökarna oxå kommit upp ur jorden, hade tom en pense som blommade i landet oxå!!
    Ha en fin dag imorgon.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  5. Det är fint att ta till vara på gamla golv, du får väl kolla hur det ser ut innan du bestämmer dig
    Ser att du har en tvilling till min terrin, men jag har inget lock.
    Ha det gott
    kram
    AC

    SvaraRadera
  6. Hej Maja.
    Jag tycker att du skall måla det gamla golvet om det går. Det blir charmigare så.
    Skönt att du har vårkänslor.
    Inte mycket av dom här precis.
    Har snöat i natt.
    Men snart, snart kommer våren och den är så välkommen så.
    Kram / Gunilla

    SvaraRadera
  7. Hejsan Maja.
    Jag tycker att du skall måla det gamla golvet om det går.
    Det blir mycket charmigare så.
    Skönt att du har vårkänslor.
    Dom har tyvärr inte infinnt sig här än.
    Här har det snöat hela natten.
    Men snart är våren här och den är så välkommen så.
    Längtar...
    Kram / Gunilla

    SvaraRadera
  8. Ha ha näe du Maja, här infinner sig inga vårkänslor just nu. Snön har fullkomligt vräkt ner sen i går och jag har aldrig sett en mer jullik kuliss utanför, kanske man borde fota sina julbilder redan nu ;D Men snaaart så kommer den nog. Spännande med golvet, förstår att det är svårt att bestämma. Kram Katta

    SvaraRadera
  9. Visst känner jag det,,,
    Härligt!
    ha en fin helg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  10. Men ja, klart ni ska måla det gamla golvet...Så otroligt lätt för mig att säga som inte behöver vare sig göra det eller bo i röran:)))
    Har alltid velat måla antingen en möbel eller ett golv rutigt någon gång men aldrig riktigt vågat därför hetsar jag gärna andra till det;)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Våren var på gång i helgen men inte nu längre! Igår snöade det hela dagen så nu är det vinter igen. Men det var faktiskt riktigt skönt idag så kanske i alla fall....
    Så fint om ni har ett trägolv därunder!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  12. hej
    Jag strök med svampen.
    kram
    sandra

    SvaraRadera