torsdag 7 mars 2013

o så plötsligt stod hon där så härligt kurvig........

Tjolahopp vilken vecka skönt att det är fredag i morgon den bästa fredagen då jag jobbar kort dag...längtar riktigt hem så man bara kan få ta det lugnt o njuta av helgen...ja just den förra helgen ja...då va ju jag på köperunda...om jag hittade något???? joda...tog en tur först till Röda korset men där var det magert av fynd..en träambulans till vilde W blev det...sen i ilfart till Kalmar stadsmission..se det är ALLTID så mycket folk och det va inget undantag denna gången..det var så mycket att jag kände av lite panik för alla knuffade o slet,ja de va lite som galna...jag va kolugn tills....jag plötsligt såg henne där...så vacker högrest o läckert kurvig....då va jag inte lugn längre...jag trängde mig förbi alla ursäkta...ursäkta...vad jag hade hittat??? ett så läckert golvur....
till ett bra pris dessutom....men jag hade ett problem...fick inte in den i bilen o vågade knappt ringa hem till min man R då jag lovat honom att nu skulle det inte bli några mer fynd...hrm....efter plåtskåpet vi hämtade i Emmaboda...men man kan ju ändra sig eller??? Tog faktiskt mitt förnuft till fånga o köpte inte klockan...det blev några uuurfula lampor som jag ska piffa upp sen...

jaja tänkte jag det gå fler tåg...stannade till o köpte mig en stor godispåse för att trösta mig lite med...men kunde liksom inte släppa tanken på klockan så det slutade med att jag ringde stadsmissionen...de la undan klockan till mig trots att jag egentligen skulle betalt den innan...de hörde väl hur desperat jag lät...så i dag anlände den till ÖLand...så nu har jag ett stort golvur mitt i rummet o jag ha inte en aning vad jag ska ställa det....men jag få väl slänga ut något annat hihihihihi
det händer ALLTID något spontant/roligt hos oss...vet dock inte om min make håller med om detta men nu har jag verkligen köpstopp....BASTA!!!! det kan väl jag gå med på åtminstone någon vecka till!!!!
I dag lite pics från matrummet..ha decopagepiffat en liten hjort i handgjort papper lite söt tycker jag o billigt....
Vad ska Ni fina göra i helgen?? Jag ska på loppisrunda....SKÄMT Å SIDO...det blir en lugn helg ska vila o bara ta det lugnt o mysa så mycket det bara går....
Kram o kärlek till er från
Maja



15 kommentarer:

  1. Det är tur att loppis är ett billigt nöje. Men men visst blir det saker som inte behövs. Roligt är det i alla fall.
    Så fina bilder från ert matrum
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder hemifrån dig!
    Vad rolig du!!! Känner igen den där känslan att inte kunna glömma en sak man sett. Vilken tur att klockan fanns kvar! (eller vad tyckte mannen?;)
    Ha det så gott,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Haha... Du är för härlig!:)) ska bli spännande att se ditt kurviga fynd;))) Jag känner igen mig, har oxå köpstopp;)))

    Kram fina och härlig helg:)))

    Kråke

    SvaraRadera
  4. Har just sett antikrundan och Måns som hyrt ett stort förråd för sitt samlande
    Sa till min S att så får vi snart göra också
    Vi är lika loppis tokiga båda 2
    Fina bilder du visar gillar hjorten
    Ser fram emot att få se klockan
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  5. Men du Maja::: hahahah... vad härlig du är: Önskar dig ett jätte fin helg : Kram Marion

    SvaraRadera
  6. hihi ja du är för härlig:)
    Tror du gjorde helt rätt iallafall, för har man den där känslan att den där måste jag ha, då ska man nog köpa den!
    Ha nu en fin fredag.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  7. Men du är välan go!
    Hoppas man får se en skymt av klockan
    Önskar dej en fin Helg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  8. OH, goa Maja... jag är precis i den situationen nu!!!
    Kan inte släppa en sak jag sett, och har fått svar att den är kvar än så länge men att en tant köper den i morgon om den är kvar. HJÄLP! Tycker den är lite dyr men den är ingen vanlig sak... har bara sett en enda tidigare. Jisses vad svårt det är :(

    Nyfiken och se hur den kurviga skönheten ser ut ;)

    Önskar dig en fin och solfylld helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Hej goaste Maja !!!

    Visst är det väl synd att man måste ha köpstopp ibland.. hi hi ! Jag känner nämligen en till som har det.
    Tack rara du för din söta kommentar inne hos mej.. nu är jag snart med i matchen igen...det har landat en i-Mac hemma hos oss. Måste bara lära mej den först.

    Många kramar o en fin helg till dej.

    SvaraRadera
  10. Men oj, vilken tur att du ringde upp och att du fick klockan :) Fina bilder du bjuder på. Ha en trevlig helg. Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Ha ha! Ska du säga, vilka härliga inlägg!!! :) Jag skrattade så jag tjöt här hemma framför datorn!! :)) Du kommer nog på nått! Det är vi ju alltid bra på vi kvinnor ;)
    Jag görgillar också turkost!!!

    Tack för titten! :))
    Kram Bettan

    SvaraRadera
  12. Ha ha! Ska du säga, vilka härliga inlägg!!! :) Jag skrattade så jag tjöt här hemma framför datorn!! :)) Du kommer nog på nått! Det är vi ju alltid bra på vi kvinnor ;)
    Jag görgillar också turkost!!!

    Tack för titten! :))
    Kram Bettan

    SvaraRadera
  13. Spännande att få se det kurviga fyndet, det är så fint med gamla klockor! Ja det är bara att hålla sig hemma om man inte skall ryckas med på loppisarna och köpa allt möjligt omöjlig, men lite kul är det allt... :) Ha en fin helg, kram Monica

    SvaraRadera
  14. Men att vara med i min utlottning är inte att bryta mot köpstopp!!! Du skriver så roligt! Alltid kul å läsa sina inlägg! Och vackra bilder- som ALLTID!!! Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Hihihi så roligt inlägg, köpstopp lite då och då är inte så dumt :-)) Så spännande med det kurviga fyndet!!
    Kraaaam Paula

    SvaraRadera