fredag 5 april 2013

köket......en hel del kvar.....

Hej godingar i dag är det veckans bästa dag.....mumma kardemumma 3 dagar ledigt...visst blir jag ett år äldre på pappret i alla fall..i själen är jag fortfarande.....

i dag lite pics från vårt lilla lilla kök som numera ha fått en lång bänk o lite hyllor...vi hade ju den lilla vita soffan o ett litet slagbord innan men vi satt aldrig här....köket är inte färdigt än..det ska upp handtag ,lite plock...och så skulle jag vilja fixa golvet...vi la det lite på hyllan så länge kunde inte riktigt bestämma oss hur vi skulle göra....
de gamla burkarna på översta hyllan kommer sedan att pryda skafferiet som jag tänker ge mig an på söndag!!!!





vackra franska tulpaner i loppade flaskor och grytunderlägg i ölands ull köpta från Basic label sweden...den härliga tjejen som driver denna blogg o webbutik ha blivit en stor inspirationskälla för mig!!!Besök hennes blogg!!!!



åååå älskar dalahästar....hade ett antal i mitt förra liv men de hamnade tyvärr på brännhögen....så ha ni några ni vill bli av med skriv gärna till mig hihihihih...
 

här ser ni in lite i det "stora rummet" som är både matrum, finrum, tvrum, lekrum, you name it!!!!HA äntligen fått upp min knoppbräda som jag målade svart....dottern tycker hon måste huka sig varje gång hon går in....det känns som den ska ramla ner i skallen på henne säger hon!!!!
Nu alla finingar ska här bakas morotskaka...
är inte riktigt vän med tårtor men morotskaka måste ju vara nyttigt det är ju morot i eller hur????
Kram på Er alla!
M



8 kommentarer:

  1. Så vackert du har det i köket med ljuvliga saker!:)))

    Kram fina och grattis i förskott på din dag:))))

    Kråke

    SvaraRadera
  2. jättefint har du! Golvet ska vi också fixa snart men jag har inte helt bestämt färg än. en fin kväll till dig! Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder från köket ditt!
    Ösnkar dej en fin helg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  4. Så fint!!! Så mycket fint på dina hyllor och på bänken.
    Ha en skön lördag
    kram
    AC

    SvaraRadera
  5. Vilket fint kök du har och grytunderläggen är jättefina! Tack för tipset!
    Grattis till din dag och ha en härlig helg!
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Måste börja med att önska dig ett stooort grattis!! Hipp hipp huuurrraaaa!!!! Så jättefint det blev i köket! Häftigt att bryta av med hyllor av metall, me like!! Och suuuperfin stjärna i förra inlägget också, charmigt! Bra bloggtips som jag bara måååste kika in :)))

    Önskar dig en finfin söndag!

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  7. Grattis grattis till dig.
    Fint kök ni har, ullunderläggen är ju verkligen fina.
    Klart att morotskaka är bara nyttigt:) iallafall mycket nyttigare och godare än tårta faktiskt..
    Kramar jennie

    SvaraRadera
  8. Åh så fina saker du har!!! Kråke stjärnan och Marions underlägg...Wow va fint. Ha en trevlig kväll. Kram Anna

    SvaraRadera