söndag 12 maj 2013

en urhärlig helg med lite stärkande chili....o gröna foppatofflor......

Halloj alla härliga!!! Jisses vilken underbar helg vi haft...härligt väder med sol och stiltje i vinden...vi på The island har ju haft SPIRA...typ lite som Skördefesten fast den är lagd på våren.
Vi har varit på så många härliga ställen. Jag blir så glad i hjärtat när jag ser alla duktiga, kreativa företagare här på Öland.
Vi var bla i Södvik och köpte chili...yes fast nu ligger det på mannens ansvar att de sköts ordentligt o vattnas...
Vi har även roats oss att jaga vilde W han vägrar bestämt att ha solhatt på sig....och gummistövlarna har han valt själv...även mannen har valt de
 GRÖNA foppatofflorna ....hrm de får han bara ha när vi är i trädgården...visst är de praktiska men.....

hatten o gummistövlarna på....


här lite pics från uterummet som jag hunnit måla lite lite i denna helg....

i alla fall här är några av de olika chilisorterna vi köpte, planterade i gamla kärl som stått ute i vinter o blivit alldeles runda om fötterna....

är så sugen på att bli färdig med uterummet....men allt tar ju längre tid än man tror...



Nu alla fina ska jag gå och nana kudde..hade tänkt gå in o kolla vad ni alla gjort denna helg men det får bli en annan kväll!!!!
Kram från Maja
ps Tack goa Julia o Martin för den underbart goda eftermiddagsfikat med svenska jordgubbar,nötter, frukt, mörk choklad ,allt två trötta 40+ behöver.. Kärlek till ER

5 kommentarer:

  1. så roligt att åka runt på en vårskördefest:) chili går det åt här i massor så jag har alltid chili varje år men i år sådde jag himla sent men hoppas det hinner bli frukt på dom ändå:) här har de åskat och regnat en hel del men bara skurar så helgen har varit helt ok.
    Ha en fin måndag.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Vilka ljuvliga bilder! Härlig unge och makens tofflor har ju favvofärgen nummer ett "mamma-grön"!
    Ha det gott!
    Carina
    Ps. Fint du gjort i uterummet!

    SvaraRadera
  3. Åhhh så härliga bilder du tattt bilderna från uterummet så fina!
    Önskar dej en fin Vecka
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  4. Godmorgon kära Maja.
    Det var ett tag sedan jag skrev och tittade in till dig, våren är för mig en tid som jag mest befinner mig i min trädgård om inte så är jag på jobbet, så därför tittar jag inte in så ofta till mina vänner på bloggen men ni är inte bortglömda.
    Härlig liten kille ni har som vill bestämma själv, brukar vara så och den store killen gör också som han vill, ser det på hans tjusiga fötter.
    Vad fint du har gjort i ditt uterum så snyggt med byrån och allt du pyntat med!
    Nu får du ha en fin vecka!
    Hörs snart!
    Kramar till dig goa vän!
    Raina

    SvaraRadera
  5. Hallå!
    Ja, visst har det varit en helt underbar helg!!!
    Det värsta är bara att man nästan jobbar i hjäl
    sig... Kan bara inte låta bli! =)
    Mysigt du får det i uterummet... Spännande att se
    sen när det är klart!
    Kram kram
    Sofia

    SvaraRadera