onsdag 4 juni 2014

lite som det lutande tornet i Pisa....

Tjingeling alla härliga!! Yes så va det snart helg igen då...underbart med alla små klämdagar här o där...kristihimmelfärds helgen bara rusade förbi..visst vill man hinna så mycket som möjligt??? här snickrades det altan och själv skrapade jag gamla trädgårdsmöbler..ni vet såna där vackra som typ Madicken ha på junibacken med ungefär 100 st ribbor...jisses när jag trodde jag va färdig så fanns det ALLTID  någon ribba man missat...en första strykning med Ottossons Linoljefärg hanns med oxå...sen började det regna dan efter...suck...

lite fotografering blev det i LIlla Lugnet...här hundäxing i en loppad kruka...en svagdrickebutelj....lite fiskenät...på väggen hänger en hemmasnidad vätte som är gjord av en gammal farbror från Ljungbyholm. Den lilla fyren som man ser skymta i bakgrunden är en pepparkvarn av Garpens fyr som ligger i Bergkvara..den fick jag av farmor för säkert 20 år sedan men tycker den passar så bra inne i Lugnet...

så skir helt oemotståndlig....


en liten bild på sniskan...det som skymtar längst fram är en gammal öppen spis som dock inte gå och elda i men är urmysig att tända blockljus i...den var trasig men jag murade upp den så nu ser den ut som det lutande tornet i Pisa...men det har sin charm det oxå...

så vad händer i helgen då??
jag har tänkt gjuta en bordsskiva till ett tvbord...hrm återkommer möjligen om det...sen lite målning om vädret tillåter...vad ska ni göra är sååååå nyfiken..
ha nu en fin onsdag jag ska krypa upp i soffan och kolla lite tv med vilde W
Kärlek till Er
M



4 kommentarer:

  1. Hundkex är sååå fina! Jag tar också gärna in sådana :-) Fina bilder! Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt stilleben du har fixat och så vackert med de skira hundkäxen till det andra!
    Det låter ambitiöst med betonggjutning, men varför inte! Det blir vädret imorron som avgör vad jag ska göra - ute, eller inne är frågan!
    Ha en fin helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Härligt lantligt!!!....önskar dej en härlig kväll och en fin Pingst helg!
    Kram från bia

    SvaraRadera
  4. Åh, så fint du har gjort! verkligen
    somrigt... =)
    Kramis Sofia

    SvaraRadera