söndag 22 februari 2015

Nu är jag så gammal och klok att jag gör precis som jag själv vill......

Tjingeling godingar!!! Under flera år eller rättare sagt under nästan hela mitt liv har jag varit "slav" under mesigheten....eller om man kan säga så här jag har varit för snäll och ha haft svårt att säga nej....kanske inte ens vågat säga nej eller emot för att drabbas av repressalier ....om man tänker efter rätt jobbigt att leva så eller hur??? Under ett antal år har jag gått på handledning för att kunna hantera min jobbsituation som då va. Och jag kan säga så här alla Ni fina därute, att det hjälpte, att få de magiska verktygen att faktiskt förstå att jag behöver inte vara alla till lags.Som en klok man sa -Det är en konst att vara snäll sådeså. 

så det här inlägget på bloggen kommer att handla lite om mina tankar om hur jag faktiskt ha lyckats förstå detta, och att det viktigaste i ens liv är ens familj. Inte vad andra tycker och tänker egentligen. Ett exempel, det här med inredning..förut vågade jag inte göra eller ta in inredning i huset för vad skulle andra tycka om detta!!!!!! Det blev nästan en hets att köpa nytt...inte för att jag egentligen själv tyckte om saken utan jag hade sett den på någon blogg och där gjorde den ju sig....jisses vad många pryttlar jag sålt på loppis och tradera för en spottstyver bara för att .....just det vad andra ska tycka.
Men en dag kom jag till insikt...vad håller jag på med?????
Så nu köper jag endast det jag vill ha...oftast faktiskt på loppis eller antikaffärer, för som ni vet gillar jag återbruk...

...som det här med bloggen...jag bara ääälskar att fota och lägga ut bilder på min blogg och ni härligt tålmodiga som är här inne och läser och skriver fina kommentarer..alltså det värmer i Majas hjärta. Men som ni märker duggar inte inläggen tätt och det är ett val jag medvetet gjort. För ser ni det blev en stress det också...måste göra ett inlägg nu för annars.....ja för vad annars då????? Tappar jag några följare eller vad är det värsta som kan hända???? 

Men eftersom jag tycker detta är så kul kommer jag absolut att fortsätta med bloggen...kanske inte ha lika "djupa" inlägg som i dag utan mer glädje och förhoppningsvis inspiration. 

Som ni kanske märker bjuder jag på gamla pics i dag...håller på och budget renoverar köket så det är uppställt precis överallt det finns inte en enda plats i huset som är OK...men det är ett val jag gjort själv...attans tycker det låter riktigt bra...ETT VAL JAG GJORT SJÄLV.

Så nu alla godingar därute ska jag fortsätta min målning av golvet i köket..ha tagit lite före-efter bilder som jag lägger upp här vad det lider.
Puss och Kram på Er därute kom ihåg 
DU BESTÄMMER
Kärlek och respekt
från
M


8 kommentarer:

  1. Ett ovanligt klokt inlägg och du har så rätt i det du säjer här! Jag kan känna igen mej lite, men tänker också mer och mer på vad jag VERKLIGEN vill ha, och inte på det som är inne just nu! Att följa s.k. trender känns inte lockande alls.
    Jag har alltid tyckt att du verkar ha en personlig och rolig inredning - sånt som jag gillar....så fortsätt så och lycka till med renoverandet!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart inlägg och jag tror vi är många som sitter nickandes och känner igen oss i det du skriver.
    Kul med er renovering av köket och jag tror det kommer bli toppen, har ju sett lite på insta :).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Ett bra inlägg !...jag kör på i min egen stil jag, hihi....på många bloggar är allt vitt och fräscht...och det är snyggt, men jag har mera murrigt här hemma...och det visar jag ju också...var och en gör som man vill eller hur?...det går inte att följa alla trender...hur skulle det se ut ?...kul med renovering av kök...vi skall snart tapetsera i vardagsrummet...har tittat på tapeter idag ;)...svårt att välja bara !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Visst är det så...kraven är många och att vara "snäll och tillags" är idag ingen fördel, tyvärr, för det är faktiskt fina egenskaper om de uppskattas, eller hur? Jag kan ju inte påstå att jag gillar elaka och krångliga människor, ja du fattar nog vad jag menar...
    Gör som DU vill Maja, tro på DIG själv och kör DITT race!
    Varmaste kramen till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Låter väldigt bra det där! Så härligt att du kommit till den insikten! Håller verkligen med dig, Ett Val Jag Gjort Själv, det låter sååå bra. Det lägger jag på minnet!
    Stort lycka till med köksrenoveringen och en trevlig helg

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  6. Låter bra och vettigt alltihop! =)
    känner igen de där stressen över bloggen...men tycker att
    även jag har lugnat mig när det gäller den...och jorden gick inte
    under för det! ;)
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  7. Men SÅ härligt du beskriver din situation och underbart att du kommit dit du är!!! Det är det inte alla som gör!

    Jag känner igen mig när de gäller stressen angående bloggandet... Man vill ju så mycket men hinner så lite :( men men det må ju gå ändå.

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Ett tänkvärt och klokt inlägg - när man kommer just till den insikten!
    Så underbara fotografier du har här på din blogg. Jag gillar headern mycket och ser att du har en rosenpelargon där. Vilken sorts rosenpelargon är det? Önskar dig en fortsatt bra söndag!

    SvaraRadera