söndag 19 april 2015

...kommande vecka skulle jag helst velat radera......

Tjingeling alla fina!!! Jisses vilket underbart väder ÖLand ha bjudit på i dag...på förmiddagen visserligen lite blåst och moln...men nu i kväll...vill verkligen inte gå in...men min arma kropp säger STOPP för i dag. Nu brukar jag inte ge upp sådär i taget men i vilde W ha haft magsjuka i natt och håller alla fingrar och tår att jag slipper....



så i dag ha det blivit trädgårdsarbete..där jag som vanligt är TIDSOPTIMIST...ah tänker jag hinner nog alla landen i trädgården och så hinner jag göra det och det....men jag ha rensat lite härligt ogräs, planterat lite penséer..och käkat glass förstås...t

som sagt lite pics från trädgården i dag...det här gillar jag..rost och rejäla doningar..plåtlådor...ha hittat ett litet mekka där jag köper dessa godbitar, för en liten peng...den rostiga krukan till vänster är dock köpt på Ängsbacken i Förlösa. Ooops där kom samma bild men håll till godo..



som det står i överskriften vill jag helst glömma denna vecka..det blir en jobbig vecka...vilde W:s farmor somnade in för en vecka sedan, hon förlorade sin kamp mot sin cancer, och på fredag blir det begravning. men jag vet att hon sitter däruppe och vakar över oss
-farmor är en ängel säger lille W och han har så rätt.

det skira mot det rostiga..ord är överflödiga...


Industrilådor kan man inte får för många av...


det här läckra gamla tråget fyndade jag på Norrbygdens loppis utanför Orrefors...


jag hade två stora gjutjärnskrukor..nu har jag inga på fot längre då vilde W ha kört över båda två med sin elbil...men de bli lika vackra liggande i landet med murgröna lite slingrande...


den japanska lönnens blad spricker snart...

liksom päronens...tänk att om några månader är frukten klar...

sånt här gör mig varm om hjärtat...det är knopp i pionerna...

och så denna lilla goding..önskade så att jag hade ett makroobjektiv men det blir väl att önska sig av tomten...
Nu blir det soffläge alla fina...och Ni var rädda om varandra och tala om för varandra varje dag, hur mycket ni tycker om och älskar era nära och kära. Det är ett viktigt ord.Stora kramen från
Maja

3 kommentarer:

  1. Ljuvliga bilder, trots det gruvligt sorgliga! Jag beklagar verkligen!
    Det är så märkligt att livet ändå fortsätter....precis som vanligt!
    Ha det bäst!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också det är så fint med metall som fått en ärgad karaktär. Det ger så mycket liv. Jag håller tummarna att du slipper magsjuka. /Helena

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder du tagit...och nu ska jag också sätta ut lite penséer på bron....har inte hunnit med det ännu....vi har ju renoverat och varit i fjällen och allt tar sin tid ;)
    Hoppas allt är bra...och att du inte blir sjuk!
    Kram bia

    SvaraRadera