onsdag 30 december 2015

Nytt år....nya utmaningar.....nya bekantskaper....å så lite vinster...

God fortsättning alla fina därute! Hoppas julen varit bra och att Ni inte stressat ihjäl er inför julen....

för

visst är alltid stressen där vid jul...ha man köpt alla julklappar, all julmat, skickat julkorten???

fast

med facit i hand glömde jag en massa vid jul...ta upp en del julpiff som jag hittade idag när jag började plocka NER julen...

men

helt ärligt det blev jul iallafall..och allt det där man inte gjorde eller tänkte göra..skit i det det viktigaste är att få umgås med nära och kära eller hur???


i detta inlägg lite bilder på mitt julpiff...fullkomligt älskar det gröna....har gjort kransar på varenda dörr i hela huset tror jag....och denna lilla godbit kunde jag bara inte låta bli när jag sprang på den på Blomsterlandet....fast jag hade lovat mig själv dyrt o heligt att inte köpa något nytt....

men

man kan ju ändra sig eller hur???
Den stora mosstjärnan köpte jag stommen till på Borgholms handelsträdgård ett underbart ställe med kunnig och trevlig personal!!!


och så lite blomster förstås....helleborus och multihyacint en ny favvis för mig..planterat i läcker kruka av Jonte Schlenz Löddeköpinge plantskola

detta året har varit ett blandat år med både sorg och glädje!!! Vi har mist människor vi älskar......

och

man har fått nya härliga bekantskaper och vänner...är så glad att ha funnit en lika inredning/blomster/trädgårdsnörd som jag...en riktig inspirationskälla jag snor alla hennes idéer rakt av f´låt Malin!!
I - garaget

detta är den enda röda och glammiga tomte som kommit innanför dessa dörrar...

för

han ha nästan gjort att maken fått ta på mig tvångströjan...för den ha spelats avigt och rätt av vilde Wille!!!!

så denna lilla godbit igen...kan inte få nog av helleborus...dessa ska planteras ut i vår så man kan njuta av de på friland...nästa år

ååååå

så plötsligt händer det...det är sällan jag är med i några tävlingar men så plötsligt händer det....man skicka in o håller tummarna....
den dagen vinnaren skulle dras spydde jag galla och sa till mina kollegor att jag, jag vinner aldrig det är bara de som har tusentals följare på instagram som vinner.....så går jag in på min mail..

Grattis

Maja du har vunnit....oops jag skämdes faktiskt....jag som nyss hade sågat tävlingen!!!!

Men det är ju aldrig för sent att ändra sig...så jag vann den här fina printern...

Ölandsbron......jag messade min dotter...fick till svar...

FAN......

vaddå sa jag, jag vinner ju aldrig.....det är väl kul
- mmmmm svarade hon jag ha en likadan under sängen som du skulle få i julklapp....
SHIT...hur löser vi detta????
Inga problem företaget som hade tävlingen var mycket tillmötesgående så jag fick välja ett annat motiv....
det blev Långe Jan!!!!!

Sverigemotiv från Kalmar

kan varmt rekommendera deras prints ursnygga!!!

Hoppas Ni inte tröttnat på all text i dag men nu bli det snart soffläge ...för maken och jag kolla första säsongen av Bron!!!!
Jag älskar den...spännande!!!


Så Gott Nytt år alla härliga!!!
Kärlek till ER alla
M
 

5 kommentarer:

  1. Dom är verkligen gjord för att glädja väggar!! Så underbar att du fick byta motiv. Jag vill banne mig ha en jag också!! Tack underbara vän för all fin inspiration! Jag har varit lite dålig på att följa dug i bloggvärlden sen jag själv lämnade den, men på IG blir jag dig trogen🙏🏻🙏🏻. Gott Nytt och en massa kramar😘😘.

    SvaraRadera
  2. Härligt att "se" dej här igen och få ta del av fina bilder! Så läckert det är med grönt i alla former, och då blir ju tomten lätt förlåten.:) Kul när man träffar likasinnade.
    Grattis till vinsten, och då fick du ju två fina prints dessutom! Kul när man vinner!
    Hoppas att din jul var bra, men det verkar så, och jag tycker att det är rätt skönt att den är över. LÄngtar verkligen efter ljuset nu!
    Gott nytt år till dej också!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Önskar dej ett gott slut och ett förväntansfullt nytt år.
    Kram från Helen

    SvaraRadera
  4. Kikar in och önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR Maja! Känner att 2016 kommer att bli ett roligt år :) Ha det gott på ön och ta hand om dig...
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera
  5. God fortsättningen på året. Hoppas motiven var till belåtenhet.

    Mvh // Jörgen
    www.sverigemotiv.se
    www.facebook.com/sverigemotiv
    @sverigemotiv

    SvaraRadera